onsdag 8 december 2010

En dröm som inte går ihop!

Mini är vår söta nakenhund! Han är rolig, glad, lekfull och trvis bra i vår familj.. När vi skaffade honom var vår tanke att han skulle leva hela sitt liv med oss så klart.. Vår plan var inte att vi skulle skaffa en bebis nu! Men Karamellen är här och vi hinner inte med Mini! Felicia är den som sköter honom nu och han är inte hennes ansvar..

Vår dröm om familj med barn, hund, villa o volvo känns orealistisk nu! Vi hinner inte med! Det har tagit mig sen augusti att våga ta det här beslutet! Jag har varit med om människor nära mig som byter djur hur som helst o ger bort djur o tar tillbaka och har sig! Jag är så otroligt emot det! Jag är livrädd att jag kommer att ångra mig också! Vi har inte bestämt om hur vi ska gå tillväga för att sälja honom. Annons? Var? Hur vet man att det är till rätt mäniskor han kommer?! Kan man om man märker att han inte sköts ordentligt häva ett köp? Ojoj vad mycket! Ont i magen..

Han är en ren familjehund som är van med massa människor, ungar o liv o rörelse..
Hanr har vardagslydnad som man får i en familj. Han är lättlärd. Han är hoppig o galet glad när nån kommer och det är något som jag inte tycker om. Jag anser att hundar inte ska hoppa! Spelar ingen roll vem som kommer - Känd eller okänd - Super glad! Men det går att ta ur honom snabbt om man bara ger honom tid! Sen hjälper det inte att jag bygger upp o någon som är väldigt nära familjen gör tvärt emot mina/våra regler. Eftersom att jag har tillbringat min sommar på sjukhuset o hemma men bara varit sängliggandes fram tills nu när Karamellen föddes så har Mini blivit skött av en nära familjen som har ställt upp jätte mycket för oss men då har han blivit matad vid bordet, fått legat i sofforna och massa sånt. Det mesta har jag tagit ur honom och han börjar komma tillbaka igen men jag känner att jag har inte orken att ge honom!

Jag vet inte hur jag ska göra!

Inga kommentarer: